Door inruil verkregen… + nog wat ander kleine tweewielers(maar die zijn inmiddels verkocht).
Dit kwam leuk uit … een kleine makkelijke toch relatief krachtige moto. 400cc Suzuki Bandit.
En toen leek het een leuk idee om er een “circuitmoto” van te maken. De caferacer uit een vorig DIY-projectje is gewoon té luid, té zwaar en eigenlijk té oud (remt ook helemaal niet hard genoeg om leuk rond te gaan op een circuit) om jaarlijks uitgelaten te worden op circuit met Steven… Natuurlijk hopen we dat er in de komende tijd nog enkele kameraden zich gaan aansluiten bij ons :-).
Na wat rondkijken op google zouden de (race-) kuipen van een gsxR750 van eind jaren 80 op deze kleine Bandit passen. Maar na wat zoeken leek dat toch nogal duur uit te vallen… Per ongeluk stonden er wel racekuipen te koop voor 100eur van een Ducati 748. Cool 🙂 challenge…
Hier onder een foto verslag, veel tekst is hier overbodig 🙂
Probleempjes: voorvork lekte, draaide op 3 cylinders. Suzuki-center Tienen heeft dat technische werk verzorgd. Alsook algemeen nazicht en initieel afstellen.
Ikzelf deed het lassen op de kader voor de “supports”, ontdekken dat de tank lek was(toelassen en behandelen), elektrisch probleem bij slecht contact en kortsluiting in het achterlicht opgelost. Door de aanpassingen kwamen er ook enkele dingen naar boven: Quarter-turn-bolts van de kuipen waren spoorloos en moesten vervangen worden. Blijkt dat dit (door de vele schroeven) een extreem dure grap zou worden… Dus maar gekozen voor mooie alu-geanodiseerde inbusjes. Door de (extreem) lage topkuip konden de originele tellers niet meer geplaatst worden. Een digitale Koso-teller was de oplossing met een nadeeltje… het hele elektrische circuit kon doorgeknipt worden en opnieuw worden gekableerd. Pinkers en lichten op racekuipen… moeilijk/onmogelijk… alliexpres bood enkele goedkope leuke oplossingen :-).
En omdat met een Suzuki rondrijden met “ducati”-stickers er een beetje over was… toch maar herspoten en een leuke stickerset besteld met de Rizzla-embleempjes nr7 van Chris Vermeulen.
Passen van de kuipen(grootte)
passen en motor-uitsparingen maken
elektrisch akkefietje + mini-tellertje(blauw lampje) van Koso. Daarop staat alles wat je nodig hebt. Indicatie olie, pinkers, lichten, benzine. Een reep bovenaan die de toeren moeten voorstellen en de snelheid en trip in het midden.
Top-kuiphouder: passen-meten-lassen-snijden-herpassen. Dit klein onding heeft me wél veel tijd gekost.
toch maar blauw na wikken en wegen over special paints en flakes enz…. blauw van een vespa 🙂
Na het spuiten van de topkuip, een tweede laagje wit en “striping” aangebracht. Vervolgens: stickeren… een tijdrovend moeilijk werkje.
aflakken. de stickers onder de vernis… zoals de echten 🙂
drogen
assemblage
bijna klaar
licht(en) en pinkers
Het verdikt:
een vinnige kleine (vrouwen???-)moto. Lekker gepimpt, helemaal gepersonaliseerd met een “minimum” aan moeite/tijd. Wel nog de km-teller herprogrammeren, want 360km/u rijden en niet geflitst worden achter een (trage) bestelwagen lijkt me zeer sterk :-).
Ma man toch…
Zoveel moeite om pinkers en zo te voorzien voor uw circuitmoto? Is dat er niet wat over stijn?
Toegegeven, het ziet ver verdraaid leuk uit… Nog wat geduld en ik dan kom ik nog wel eens mee racen!!! het kriebelt….
de Km-teller is ondertussen ge-herprogrammeerd, de snelheid was “gewoon” x 4 🙂
Rijden voelt ook veel “logischer” met een snelheidsindicator voor m’n neus.