Het heeft effe geduurd voor ik hier aan toe kwam, maar hier nog eens een update over de stand van zaken. YES we are in it!
Vorige week trouwens de grappige vaststelling kunnen maken dat ik heb aan “homeworking” heb kunnen doen…. ahja… ik heb terug een “home”.
wat is er in tussentijd gedaan: veel en niks… Heel veel kleine minder zichtbare werken of werkjes die met 2 kindjes in de buurt wel net het driedubbele van de tijd in beslag nemen :-). Eerlijkheidshalve is dat af en toe zeer frustrerend (je moet al uitrekenen wanneer je gaatjes kan boren), langs de andere kant is het aspect familie plots terug en dat maakt veel goed!
De klein mannen… die amuseren zich rot.
Het elektrisch systeem eaton: werkt bijna prima… we hebben (waarschijnlijk door de toevoeging van allerlei staal in de muren) minder ontvangst als voorheen. Het gevolg is dat het punt dat voorzien was om het licht in de berging aan-uit te doen en een alles-uit-knop te voorzien niet bereikbaar is door het systeem. Dit probleem kon relatief eenvoudig opgelost worden door een actor uit de kast te halen en te plaatsen in de keuken. Deze zorgt(/de) voor de bediening van het licht onder de keukenkasten (ook nieuw led-strip). Deze werd dus kwasi-rechtstreeks aan de lamp gekoppeld. Hierdoor kan deze als ontvangst-en-zendpunt gaan dienen om het signaal door te sturen naar de actor van de berging (dewelke wél in de kast hangt).
Verder is er in de kelder (fameus) kuis gehouden en ben ik naar enkele bereidwillige schenkers die m’n probleem willen oplossen… voor de verhuis richting Lovenjoel werd m’n stock geliquideerd… met als gevolg dat er dus een plaatsoverschot is.
De trap werd ook verder geplaatst. Wederom: wowow… knap en zoals reeds vermeld aan de verantwoordelijken: hoedje af en dikke bravo voor de plaatsers. Onze complimenten (en die van enkele bezoekers)! Effectief… het is niet goedkoop, maar Stevens Houttechniek is zeker niet één van de duurdere, en voor zulk een bedrag mag zoiets wel goed zijn. Awel, het IS ook goed en het mag zeker gezegd EN gezien worden! Een volledige evaluatie komt er nog wel aan. Maar fotos trekken van een trappenhal is best wel moeilijk.
Ook de inrichting is een beetje begonnen. De chappe blijft maar te nat voor het plaatsen van de parket, dus voorlopig hebben we alles maar gewoon “gedropt” as-is op de chappe. Niet optimaal met 2 kleine kindjes, maar het is nu zo. Fijn stof wordt in no-time overal heen gedragen en het is dus een permanent onmogelijke zaak om alles te kuisen.
Ivm de inrichting en een initiële opkuis: special thanks to Anne en Jasper!!! Het verhuizen hebben we inderdaad zelf kunnen doen en het legen van de container hebben we beetje bij beetje kunnen doen, maar een eerste keer top-down opruimen, installeren en opkuisen was een zéér zwaar overschat werkje! Als ik dan zeg dat we een hele dag zijn beziggeweest, dan is dat niet eens overdreven!
In de avond zitten we dan ook zo gezellig, zo ver mogelijk van elkaar…. De poes is dus ook terug van weggeweest. Specials thanks to meme and bompa!
Onze container werd ook verwijderd, en daar kwam dus een half stort van onderuit. 🙂 Ok, het is een genante foto van de “bazaar” die in de voortuin ligt, maar het goede nieuws is wel dat die ondertussen weg is :-).
De “comm-room” zal in een latere post opduiken, maar de massa aan netwerkkabels zal propertjes weggewerkt worden in een daaroor voorziene kast en een mooie patch zal gemaakt worden tussen de verschillende switches.
Het toillet beneden (het initiële doel van de gehele verbouwing!!!!) werd in tussentijd ook geplaatst. Best wel een lastig karwij. Een speciaal diamant-boortje was nodig om in de tegels te boren. Zoonlief heeft goed meegeholpen en met de stofzuiger zo goed en zo kwaad mogelijk alles opgeruimd. Tijdens het installeren (of beter nadat alles klaar was) begonnen aan de deur… en gemerkt dat de deur die erin zou moeten staan eigenlijk aan de keldertrap staat en omgekeerd. Dus een nieuwe deur moeten gaan kopen…
En last but not least… Belisol Hakendover / Tienen / Leuven kwam eens een kijkje nemen… dus Belisol part 15 ofzo… Dit om alles na te kijken en eens een babbeletje te doen met een relatief ontevreden klant. Over de ganse lijn leek het me na afloop wel duidelijk dat je als plaatser op z’n minst moet nakijken of na plaatsing het venster nog open gaat… en als dat niet het geval is, niet doorgeven dat “alles gedaan is”. Over de peuken die overal opdoken gaan we stil zwijgen, de deur die openvliegt als je ze uit slot haalt (en dewelke blijkbaar helemaal uitgehaald dient te worden) enz enz…
Enfin… het materiaal: allemaal goed. De plaatsing: een ramp. De planning: ramp 2. De afwerking: is er niet. De klantvriendelijkheid: bij momenten volledig onbestaand. De communicatie: nihil. De klantvriendelijkheid: afhankelijk van de persoon.