zucht….
EINDELIJK gaan alle vensters en deuren open en toe. De laatste afregeling door Luc en Bjorn van Belisol Leuven / Belisol Hakendover was UBERNOODZAKELIJK. Zo goed als elke opening kreeg de revue. En dit verliep vrij snel en correct.
Waar zit het probleem: volgens mij zijn de plaatsers stuk voor stuk toe aan een hoogdringende volledige omscholing (neen, geen bijscholing). Een kader in een opening zetten kunnen ze, maar al de rest dat er bij komt kijken heb ik fameus m’n bedenkingen bij en dat bracht de nodige frustraties met zich mee.
Initiële oplevering was voorzien na het grote bouwverlof 2016… we zijn nu maar 2017… knap staaltje werk…
HET meest frappante wat nog naar boven kwam 2 weken geleden:
- Buiten waren de eerste zonnestralen van de lente op het schuifraam gevallen
- Het schuifraam is zonwerend glas (en dus ook veiligheidsglas)
- buiten 14°, binnen plotseling 25°…
Ik dacht nochthans dat ik buiten een serre wou… niet binnen… Wat bleek: De glasplaten van het schuifraam waren gloeiend heet… dus ik had een warmte-elementje van om en bij de 6m²… Niet bepaald de bedoeling, maar dat verklaarde wel waarom de living plots 25° was.
Puntje komt bij paaltje: De glasplaten waren omgekeerd gemonteerd! DOMDOMDOMDOMDOM.
Hierdoor reflecteerde de zon op de glasplaat waardoor je een dubbele opwarming kreeg.
Is alles nu écht in orde… ik vind van niet. Her en der zijn er nog “stomme” dingen die me mateloos storen en wat kwalitatieve verbeteringspuntjes zijn voor Belisol en hun toeleveranciers naar de toekomst. Hopelijk volgen ze een beetje de blog en kunnen ze er wat van opsteken.
Een volledige evaluatie komt er met de nodige fotos (van de hekelpuntjes)… ik vermoed dat het wel duidelijk is dat ik na al dit gedoe niet bepaald tevreden ben van de plaatsing. De kwaliteit daarentegen is best wel ok. Naar oplevering en betaling kon er geen eurocent vanaf wat voor de frustraties dus 0eur compensatie is… naar mijn mening met de huidige klantvriendelijkheid(uitz. Deborah en Luc/Bjorn) en problemen een regelrechte schande.